Florida 2012

Voor de tweede keer USA blijven we bij de staat Florida. Aan de westkust is nog heel wat te ontdekken: Tampa, Sint-Petersburg, Clearwater, wat nationale parken, museums, .... We verblijven de eerste week dus opnieuw in een hotel langs de kust. Daarna is het maar 1,5u rijden naar Orlando waar we nog niet genoeg hebben van de parken. De villa met zwembad zoeken we zo dicht mogelijk bij Disney.

REISSCHEMA

Dag 1 - Maandag 6 augustus - Vlucht Brussel-Tampa
Dag 2 - Dinsdag 7 augustus - strand, zwembad, Salvator dali museum, pier Sint-Petersburg (Pelikanen voeren)
Dag 3 - Woensdag 8 augustus - Busch gardens
Dag 4 - Donderdag 9 augustus - Myakka River State Park - Canopy Walkway, GWIZ science museum Sarasota, (Ringling Circus Museum)
Dag 5 - Vrijdag 10 augustus - strand, zwembad, Boottocht seascreamer naar dolfijnen, Pier 60 in Clearwater: film op het strand - Hans: fototour night Clearwater
Dag 6 - Zaterdag 11 augustus - Florida Aquarium Tampa en door naar de villa in Orlando
Dag 7 - Zondag 12 augustus - Disney Quest en downtown disney
Dag 8 - Maandag 13 augustus - Legoland
Dag 9 - Dinsdag 14 augustus - Tyfoon Lagoon
Dag 10 - Woensdag 15 augustus - Epcot
Dag 11 - Donderdag 16 augustus - Hollywood Studios
Dag 12 - Vrijdag 17 augustus - Shopping + Old town
Dag 13 - Zaterdag 18 augustus - Magic kingdom
Dag 14 - Zondag 19 augustus - Animal kingdom
Dag 15 - Maandag 20 augustus - rustdag
Dag 16 - Dinsdag 21 augustus - Vlucht Orlando-Brussel

VOORBEREIDING

VLUCHT

Vliegtickets alweer bij Connections geboekt, na een paar weken het internet afschuimen voor goede prijzen - bleek toch niet zo mee te vallen, zeker 100 euro per ticket duurder dan in 2010. We vertrekken op maandag 6 augustus op de middag met United in Zaventem en gaan via Washington naar Tampa. We hebben 3 uur om over te stappen, dat zou meer dan voldoende moeten zijn. Rond 20u plaatselijke tijd zouden we in Tampa moeten aankomen. Auto ophalen en in een half uurtje naar het hotel. Tegen dat we daar geïnstalleerd zijn, is het een deftig uur om te gaan slapen.

Terugvlucht is vanuit Orlando, dinsdag 21 augustus om 14u30, met alweer een tussenstop in Washington om dan de volgende ochtend in Zaventem aan te komen.

AUTO

Ook de huurauto voor de volle 2 weken is weer besteld: een SUV zoals vorige keer. Afwachten maar waaruit we mogen kiezen. We halen hem op in Tampa aan de luchthaven en leveren hem weer in op Orlando Airport vlak voor de terugvlucht.

suv

HOTEL TAMPA

www.tradewindsresort.com/

Het was even zoeken om een betaalbaar hotel te vinden in de omgeving van Tampa met zowat dezelfde uitstraling als dat in Miami 2010. Uiteindelijk toch weer bij Connections geboekt: het Tradewinds Island Grand in St. Pete Beach. Een vrij groot hotel, alweer pal aan het strand. Een kamer met 2 dubbele bedden, badkamer en zelfs een klein keukentje (we zouden kunnen ontbijten op de kamer, al zal de zoektocht naar een Starbucks of iets dergelijks in de buurt de voorkeur hebben).

hotel tradewinds kamer

Toen we de website verder in detail bekeken, vielen we van de ene verbazing in de andere:

zwembaden van het hotel  nog wat zwembaden

7 zwembaden

glijbaan op het strand  speeltuigen in zee
een  immense glijbaan op het strand, waterspeeltoestellen een stukje de zee in,

met fietsbootjes op de rivier door het hoteldomein
zelfs een rivier doorheen heel het hoteldomein waar je met waterfietsen op kan, een eigen giga strandzetel met overkapping. Ook verschillende restaurantjes waar je voor een kleine 10 $ kan eten. Hier zullen we ons vast zo al enkele dagen vermaken. En dan hebben we nog zoveel anders gepland....

VILLA

Voor het tweede deel van de reis hebben we vlak bij Disney een villa gehuurd. Vlak bij Disney is redelijk relatief, want alleen al de toegangsweg tot een park is wel een kilometer lang. In 2010 was het meer dan 20 minuten rijden, wat op zich niet zo erg is, maar dan kom je niet even over de middag naar huis om een duik in het zwembad te nemen. We zochten dus toch iets dichterbij en logeren dit jaar in een villa op 3 mile van Disneyworld.

We hebben alle Disney parken al eens gedaan, willen nu wel graag terug, maar gaan het wat rustiger aan doen. Zo kunnen we 's morgens naar het park, over de middag -als het druk wordt- naar de villa komen, en 's avonds weer terug voor een show of vuurwerk.

villa buitenkant

een ruime living met TV en DVD, playstation met spelletjes, gratis Wifi, een volledig ingerichte keuken met ontbijthoek, wasmachine en droogkast (je zal weer weinig verschillende T-shirts zien, ze gaan namelijk snel de machine in en zowat alles gaat proper mee naar huis)

living in de villa keuken

Ieder zijn eigen slaapkamer (we hebben er zelfs nog 1 over) met nog maar eens overal een TV (dat doen we nu net niet : TV kijken in de vakantie)

slaapkamer slaapkamer 2 slaapkamer 3

ons eigen zwembad en gamesroom

zwembad in de tuin  gamesroom

DISNEY TICKETS

Jaja, ook al besteld. 4 dagen magic your way, dus alweer 4 dagen onbeperkte toegang tot alle Disney parken, de waterparken en Disney Quest (het 5 verdiepingen Luna park). We hoeven ze enkel nog op te halen als we in Orlando toekomen.