Florida 2010

Onze allereerste keer naar de USA! Van 2 tot en met 19 augustus 2010 trokken we naar Florida: Miami en Orlando. Lees onze belevenissen van elke dag bij reisverslag.

REISSCHEMA

Dag 1 : maandag 2 augustus Brussel-Miami
Dag 2 : dinsdag 3 augustus Miami
Dag 3 : woensdag 4 augustus Everglades – Monkey jungle
Dag 4 : donderdag 5 augustus Key Largo
Dag 5 : vrijdag 6 augustus Fort Lauderdale
Dag 6 : zaterdag 7 augustus Miami - Orlando
Dag 7 : zondag 8 augustus Animal Kingdom
Dag 8 : maandag 9 augustus Blizzard beach – Disney Quest
Dag 9 : dinsdag 10 augustus Seaworld
Dag 10 : woensdag 11 augustus Islands of adventure
Dag 11 : donderdag 12 augustus Typhoon Lagoon - Old town
Dag 12 : vrijdag 13 augustus Magic Kingdom
Dag 13 : zaterdag 14 augustus Rustdag - Old town
Dag 14 : zondag 15 augustus Epcot
Dag 15 : maandag 16 augustus Hollywood Studio’s
Dag 16 : dinsdag 17 augustus Kennedy Space center
Dag 17 : woensdag 18 augustus Orlando-Brussel

VOORBEREIDING

Uren hadden we het internet afgeschuimd naar alle mogelijke info en onze 2 weken geraakten makkelijk ingevuld. Het voorlopige plan: Op maandag 2 augustus vliegen we naar Miami. Vanuit Zaventem met ergens in de US een tussenlanding, zal wat afhangen van de beschikbare vluchten. Rond de avond zouden we dan in Miami moeten aankomen. Met een huurauto rijden we zelf naar een hotel op Miami Beach. Daar blijven we een 5-tal dagen. We kunnen Miami en een en ander in de omgeving verkennen (Miami, Everglades, Key Largo, Fort Lauderdale, ...) Daarna rijden we door naar Orlando, misschien langs de kust zodat we nog een ander stukje Florida kunnen zien. In Orlando huren we een villa met eigen zwembad, dicht bij Disney, voor de rest van de tijd. Van daaruit kunnen we dan alle parken bezoeken, een dagje naar Kennedy Space Center, een rustig dagje in de villa en wat shoppen. Alleen al de voorbereiding, alles uitzoeken, prijzen vergelijken, een reisschema opstellen, hotels en villa's beoordelen, ... helemaal geweldig.

VLUCHT

De vluchten zijn geboekt bij Connections in Leuven. Na heel wat zoeken op het internet bleken zij toch een goede prijs te hebben en kennen we ze van vroeger (nog ooit geboekt). We zijn in het kantoor in Leuven zelf gaan boeken. Sarah en Yannick wilden immers graag op de vlucht hun eigen TV-schermpje voor films en spelletjes en wij zouden graag extra beenruimte voor de lange afstand bijboeken. Omdat dat allemaal niet aangegeven was op de site, trokken we naar Leuven.

Op maandag 2 augustus vliegen we vanuit Zaventem met United naar Miami. Na een tussenlanding in Washington en 2,5u overstaptijd (wat toch wel genoeg zou moeten zijn) landen we om 19u30 plaatselijke tijd in Miami. We vliegen terug op woensdag 18 augustus met een nachtvlucht die donderdagmorgen op Zaventem aankomt. Het ganse bedrag voor de vlucht moest dadelijk betaald worden, dus meteen al een groot deel van de kosten van de ganse reis uitgegeven.

HOTEL

Bij connections vonden we ook enkele interessante hotels, een stuk goedkoper dan rechtstreeks bij het hotel te boeken. Tripadvisor geraadpleegd en niets dan goede reacties over onze eerste keuze. Van 2 tot 7 augustus verblijven we dus in het Eden Roc, a Renaissance Beach Resort op Miami Beach. Ook het hotel hebben we meteen volledig betaald, vermits er anders toch maar een klein restbedrag zou overblijven. boldnewedenroc.com Ziet er geweldig uit, vlakbij het strand met parkeerplaats naast de deur (zal wel een prijskaartje aan vasthangen, maar goed). Hopelijk valt de breedte van de bedden wat mee, want met 4 op 1 kamer is anders niet om te lachen. Nu ja, veel meer dan om te slapen en te douchen gaan we toch niet op die kamer zijn.

Hotel Eden Roc Miami zwembad  Hotel Eden Roc Miami Lobby  Hotel Eden Roc Miami bathroom

Hotel Eden Roc Miami 2 double Room   Hotel Eden Roc Miami

VILLA

Omdat we niet voor al te grote verrassingen zouden komen te staan, weten we graag op voorhand waar we gaan logeren. Op vbro.com vond ik een immens aantal villa's die je rechtstreeks van de eigenaar kan huren. Iedereen bleek er goede ervaringen mee te hebben. Voordeel is dat je zo meteen weet welke villa je hebt, waar die ligt en hoe die ingedeeld is en eruit ziet. Dit is 'em: www.myorlandovillarental.com Compleet uitgeruste villa met 4 slaapkamers, 3 badkamers, keuken, eetkamer en living, TV's, playstation, wasmachine en droger, pool en spa, gamesroom met airhockey- en pooltafel, .... in de community Aviana op 15 minuutjes van Disneyworld. Voor de prijs moet je het niet laten. Voor 10 dagen in deze villa kan je nog geen week in een bungalowtje voor 6 in Center Parcs logeren. Het voorschot betaald krijgen, was andere koek. Na heel wat over en weer gemail hadden we uiteindelijk alle benodigde gegevens van de Britse eigenaar en kregen we de bevestiging dat de villa voor ons gereserveerd is van 7 tot 18 augustus 2010.

onze villa in Aviana

DISNEY TICKETS

Omdat we wel zeker de disneyparken gaan bezoeken, ook de waterparken en een bezoekje brengen aan Disney Quest, kan je heel wat op de inkomprijs besparen door een meerdagenpas te kopen. We kozen voor een Water Park Fun and More - ticket voor 4 dagen bij Undercovertourist. We kregen er 1 dag gratis bij. Hiermee mogen we dus 5 dagen in een Disneypark (één per dag, maar dat zal vast genoeg zijn), de 2 waterparken en nog 3 "fun"opties gebruiken voor bijvoorbeeld Disney Quest.

Disney Quest logo

AUTO

Op het Floridaforum heel wat goede tips over usareisen.de gelezen, dus in het Duits onze auto besteld. Maar wat is groot genoeg? Uit ervaring wisten we dat 3 grote koffers niet in een RAV 4 passen. Dus de midsize SUV zou waarschijnlijk te klein zijn. Uiteindelijk gingen we toch maar voor de SUV. Volgens de site wordt het een Chevrolet Trailblazer, maar van het forum weet ik dat het ter plekke ook iets anders kan worden.