Dag 1 : een lange dag met onverwachte wendingen

Omdat we zondag alles al hadden ingepakt, stonden we vandaag niet al te vroeg op. Om half 8 stond iedereen beneden. Nadat we ons allemaal hadden klaargemaakt, stond opa al aan de deur om ons weg te brengen. Nog even dag zeggen tegen oma en met onze 3 koffers die nog bijlange niet vol zaten, vertrokken we naar de luchthaven. Daar maakten we gebruik van de Kiss & Ride en even later stonden we al binnen.

Normaal vertrok onze eerste vlucht, naar Washington, om 12 u. Maar na even in de wachtrij te staan om in te checken kwamen ze ons al halen. Er was blijkbaar iets misgelopen met de vlucht. Ze was twee uur vertraagd, en wij hadden ons nummer niet gegeven bij de reisagent, dus hadden ze ons niet kunnen bellen. Daarom hadden ze voor ons overgeboekt op een andere vlucht. En daardoor waren we nu al bijna in de hele luchthaven bekend. In plaats van onze vlucht naar Washington moesten we er nu een nemen naar Chicago, met 2 uur vervroeging.

yannick op de luchthaven

Vandaar gingen we wel naar Tampa. We moesten dus niet lang wachten voordat onze vlucht vertrok en stapten nog even wat winkeltjes binnen. In het vliegtuig hadden we veel geluk: Economy plus zetels in plaats van gewoon Economy, da's toch een hele verandering qua beenruimte. Net zoals vorig jaar waren er weer voor iedereen kleine schermpjes waarop we films konden kijken. De vlucht duurde ook een dikke 8 uur, maar toch heb ik niet geslapen. Als je films kan kijken - The Hunger Games op kanaal 3 voor mij - en muziek kan luisteren of lezen, slaap ik niet hoor.

ons vliegtuig  wordt klaargemaakt

Na dus 8 uur vliegen, zagen we eindelijk Chicago onder onze voeten. Net als die van Washington was de luchthaven van Chicago supergroot. Na vele controles waarvoor we vrij lang moesten aanschuiven, gingen we via een tram van de luchthaven zelf naar terminal 1.

met de tram naar een andere terminal

Onze volgende vlucht vertrok pas om 7 uur Amerikaanse tijd, dus verkenden we de terminal nog een beetje. (Sarah)

wachten

De overstaptijd was al een heel stuk langer en ook de laatste vlucht vertrok met vertraging. Omdat we geen maaltijd meer zouden krijgen, deelden we chinees of pizza op de foudcourt.

jazz foudcourt

yannick met pizza  de rest van de familie met chinees

We probeerden allemaal een beetje te slapen en we landden in Tampa voor we het wisten. Daar hadden we snel onze bagage en ook de auto reden ze even later voor.

de alamo garage  onze suv

Zonder problemen reden we naar ons hotel. Nu zijn we allemaal doodmoe en gaan we slapen na juist 24u wakker zijn. Tot morgen. (Liesbet)

Reacties

• Ik hoop dat jullie het tof vinden, slaap goed! Jullie hebben wel veel geluk gehad met dat vliegtuig! Amuseer je morgen, (voor ons in de namiddag tot 's avonds laat) en (als jullie het schema volgen) geniet van het zwembad en leer wat bij in het museum! Lucas V.
  • hallo allemaal, Toen vanmorgen om zeven uur het berichtje van jullie aankomst op de gsm kwam,vermoedde ik al dat het wel met ietwat vertraging was. Zoals we nu lezen, had die eerste dag reeds heel wat onverwachte wendingen, maar uiteindelijk is alles toch goed gekomen. We hebben gisteren heel het relaas van de voorbereidingen, het reisschema enz. gelezen en het belooft weer een zeer mooie reis te worden (de foto's doen ons wel watertanden hoor). We kijken echt uit naar het dagelijks verslag, zo reizen ook wij toch een klein beetje mee. Geniet samen, van elke minuut! Dikke zoen, oma.
  • We hebben ondertussen weer onze functie van hotel-uitbaters opgenomen en hebben dus weer twee hotelgasten in huis. Het dierenhotel is terug open en de gasten zijn tot dusver erg rustig, krijgen 's morgens aangepast ontbijt en 's avond dekken we ze onder voor een heerlijke nacht in hun hotelbed. Hopelijk blijven ze dit waarderen. Groetjes. Opa.